Už několik desítek let lidstvo hledá alternativní zdroje pro výrobu paliva do automobilů a jiných dopravních prostředků. Nejen, že se zásoby logicky tenčí, ale naše planeta je čím dál více poškozována výfukovými plyny a emisemi. Postupně se přišlo na to, že se dá palivo získávat z mnoha různých zdrojů.
o Ideálním řešením by ale bylo, pokud bychom mohli vyrobit tento produkt například z odpadu.
o Tím bychom zabili hned několik much.
Už dnes se získává bioplyn z biologicky rozložitelného odpadu, který by jinak skončil bez dalšího užitku někde na skládce. Bioplyn je možná palivem budoucnosti.
– Už dnes na něj jezdí nejen automobily, ale slouží i k výrobě tepla a elektřiny.
Elektromobil také není to pravé
Alternativní paliva zdaleka nejsou novou myšlenkou. Už se jí kdysi zabýval i slavný průkopník automobilového průmyslu Henry Ford. Ve svém prvním voze používal jako palivo ethanol.
o A poté tedy plánoval, že jeho první vůz Model T bude v provozu na alkoholické palivo.
o Tento model, který je také známý pod označením Tin Lizzie (u nás jako plechová Líza), byl schopný jezdit na benzín nebo ethanol.
Jak je tedy možné, že u toho Ford nezůstal? Vývoj v automobilovém průmyslu v tomto odvětví mohl být už mnohem dál. A naše planeta by byla alespoň ušetřena. Odpověď je jednoduchá.
o Důvody byly v podstatě dva.
1) Cena benzínu začala klesat.
2) Po zavedení prohibice byl jakýkoliv alkohol buď nedostupný nebo příliš drahý.
V současné době se staly doslova hitem takzvané hybridy nebo elektromobily. Elektromobily by se zdály být dobrou cestou. Mají nulové emise. Jenže při výrobě elektřiny vznikají většinou další zplodiny. Možná by bylo tedy nejlepší, abychom nejprve přišli na nějaký alternativní zdroj, který nahradí elektřinu.
– Někdy se prostě zdá, že by bylo nejjednodušší vrátit se k volským a koňským povozům.